Home » E-mailmarketing, Feiten en Cijfers, Online Marketing, Trends

E-mail belangrijkste informatiebron voor managers

28 februari 2011 Geen reacties

Nederlandse managers zoeken voornamelijk via e-mail naar relevante informatie. Met 85 procent is dit het hoogste percentage ter wereld. Daarnaast zoekt 38 procent data op in klantendatabases. Slechts vier procent gebruikt social media news feeds, wat het laagste percentage wereldwijd is.

Organisatie Avanade, aanbieder van zakelijke technologiediensten, heeft onderzoek gedaan naar de zakelijke impact van grote hoeveelheden data. Nederlandse managers kiezen met name voor veilige opslag. Slechts acht procent slaat data op de desktop op, terwijl 44 procent van de Franse en Italiaanse collega’s dit doet. 65 procent slaat informatie op de server en twaalf procent gebruikt cloud gebaseerde opslag.

Er kan volgens de Nederlandse managers wel een aantal zaken verbeterd worden. Zo wil 54 procent sneller toegang tot data en vijftig procent meent dat het trainen van medewerkers kan helpen om effectiever met datastromen om te gaan. Dit is nodig omdat 42 procent van de managers laat weten de benodigde informatie niet te kunnen vinden.

Verder is aan de respondenten gevraagd waar ze het komende jaar in gaan investeren. Het hoogste percentage (73 procent) zegt dit te willen doen in beveiliging. Ook worden CRM (38 procent), mobility (35 procent), digital collaboration (31 procent) en financiële systemen (31 procent) genoemd. Vijftig procent geeft aan de komende periode te willen gaan investeren in cloud computing/SaaS.

“Veel organisaties gaan nog steeds niet goed om met de steeds grotere omvang van hun opgeslagen data en het omzetten hiervan naar informatie”, zegt Erik Lamers van Avanade Nederland. “Toch doen Nederlanders het op het gebied van het toegankelijk maken van data al redelijk goed ten opzichte van andere landen. Echter, de kans zit hem in het bieden van oplossingen waardoor data informatie wordt en het bedrijf in staat is zinvol interne informatie te koppelen aan externe informatie, bijvoorbeeld afkomstig vanuit social media.”

Het onderzoek The business impact of big data is vorig jaar augustus uitgevoerd door de onafhankelijke onderzoeksorganisatie Kelton Research. Er deden 543 managers, IT-beslissers en afdelingshoofden van toporganisaties in 17 landen (verdeeld over Noord-Amerika, Europa en Azië-Pacific) mee aan het onderzoek.

Geraadpleegde bron: Marketingonline.nl

Laat je reactie hieronder achter of plaats een trackback vanaf je eigen website. Je kunt je inschrijven op de reacties op dit artikel via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.


<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Deze weblog staat het gebruik van Gravatars toe. Om uw eigen Globally Recognized Avatar te krijgen, kunt u zich registreren op Gravatar.